Zwrot czy reklamacja. Kiedy możesz oddać towar?

Konsumenci często mylą pojęcia zwrotu i reklamacji. Myślą, że sklep ma obowiązek przyjąć towar nawet, jeżeli nie jest on wadliwy. Jednak okazuje się, że różnica między tymi dwoma pojęciami jest ogromna. Na czym polega?

– Jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym to przedsiębiorca, czyli sklep, nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru pełnowartościowego. Natomiast może ustanowić takie reguły, zgodnie z którymi my możemy zwrócić towar, z którym jest wszystko w porządku w jakimś ustalonym przez niego terminie, albo dokonać wymiany takiego towaru – mówi newsrm.tv Ernest Makowski z Biura Prasowego UOKiK. Jeżeli towar posiada wadę, to konsument ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Na złożenie takiej reklamacji ma dwa lata od momentu wydania towaru.

Warto pamiętać o tym, że towary przecenione podlegają reklamacji na tej samej zasadzie jak produkty pełnowartościowe. Jak mówi Ernest Makowski, jeżeli obniżka towaru nastąpiła ze względu na jakąś wadę, to nie mamy prawa składać reklamacji z powodu właśnie tej usterki. Możemy natomiast zareklamować produkt, jeżeli będzie on miał jakąkolwiek inną wadę, o której nie wiedzieliśmy, bądź o której nie byliśmy poinformowani w momencie dokonywania zakupu.

Ernest Makowski, Biuro Prasowe, UOKiK, newsrm.tv